Profile konstrukcyjne – od czego zależy ich cena?

Profile konstrukcyjne  Profile konstrukcyjne znajdują szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach przemysłu. Swoją popularność zawdzięczają charakterystycznym właściwościom. Profile aluminiowe konstrukcyjne są odporne na korozję, wilgoć i trudne warunki atmosferyczne. Równocześnie zapewniają stosunkowo łatwą obróbkę mechaniczną, co pozwala na ich dopasowanie do rzeczywistych potrzeb projektu. Są również lekkie, dlatego ich transport jest znaczenie łatwiejszy i mniej kosztowny niż transport stali. Ile kosztują? Od czego zależy cena profili konstrukcyjnych?

Od czego zależy cena profili konstrukcyjnych?

Zanim odpowiemy na to pytanie sprawdźmy jakie wyroby aluminiowe zalicza się do grupy profili konstrukcyjnych. Na profile konstrukcyjne składają się wszelkiego rodzaju kształtowniki, a więc płaskowniki, ceowniki, teowniki, kątowniki lub rury. Występują w wielu wymiarach, dzięki czemu dobór odpowiedniego profilu nie powinien stanowić problemu.

Podstawowym czynnikiem decydującym o cenie profili aluminiowych jest ich rodzaj. Inna jest cena za m.b. w przypadku płaskownika, a inna w przypadku teownika. Kolejnymi determinantami ceny są:

  • gatunek aluminium – to, z jakiego materiału został wykonany profil ma kluczowy wpływ na jego cenę, ale i trwałość; produkcja profili z różniących się od siebie gatunków aluminium wpływa na różnice w cenie produktu gotowego, jakie obserwujemy u poszczególnych producentów, dystrybutorów i dostawców;
  • długość profilu – poszczególne profile są dostępne w różnych długościach, w zależności od wyrobu cena może dotyczyć sztuki lub metra bieżącego, w obu przypadkach koszt zakupu profili wzrasta proporcjonalnie do ich długości;
  • dostępności wyrobu gotowego – w przypadku profili konstrukcyjnych wielu dostawców oferuje dwie kategorie produktów, na które składają się wyroby dostępne z magazynu oraz wyroby na zamówienie.

Czy profile konstrukcyjne na zamówienie są droższe od produktów dostępnych z magazynu?

Na ogół profile na zamówienie są droższe niż produkty dostępne bezpośrednio z magazynu, przy czym nie jest to zasada. Wszystko zależy od modelu sprzedaży, jaki prowadzi dystrybutor. Niektóre marki ze względu na ograniczoną przestrzeń magazynową dysponują od ręki wyłącznie najpopularniejszymi produktami, wszystkie inne oferując na zamówienie z dostawą lub możliwością odbioru. Nieco inaczej sprawy mają się w przypadku wyrobów niestandardowych. Te zawsze są dostępne wyłącznie na zamówienie, a ich cena jest wyższa niż w przypadku wyrobów standardowych.