Większości z nas kasetony kojarzą się przede wszystkim z płytami mocowanymi na sufitach. Służą one celom dekoracyjnym, jednocześnie skutecznie maskując niedoskonałości powierzchni oraz pęknięcia. Nieco inne kasetony spotykamy również na sufitach w galeriach handlowych oraz obiektach wielkopowierzchniowych. Te drugie bardzo często osadza się w „ramkach” z profili aluminiowych i tak dochodzi do nieporozumień. W zależności od branży określenie profile kasetonowe może się bowiem odnosić zarówno do profili montażowych do kasetonów sufitowych, jak i profili, dzięki którym branża reklamowa może sięgać po oryginalne kreacje promocyjne, które również nazywa się kasetonami. W poniższym artykule skupimy się na tych drugich.
Kasetony reklamowe – co to właściwie jest?
Kasetony reklamowe mogą występować w różnych formach. Najczęściej są to jednostronne lub dwustronne tablice, na których prezentowany jest określony tekst i/lub obraz. Bardzo często kasetony reklamowe przedstawiają wyłącznie nazwę firmy oraz jej logo, lub nazwę promowanego produktu. W tym drugim przypadku nazwie produktu często towarzyszy zdjęcie. Kasetony reklamowe mogą być małe i duże, jednostronne i dwustronne, podświetlane i niepodświetlane. Ich projektanci mają praktycznie niczym nieograniczone możliwości tworzenia oryginalnych kreacji reklamowych o dowolnych kształtach – najczęściej są to jednak kwadraty i prostokąty – i rozmiarach. Umożliwiają im to przede wszystkim profile kasetonowe z aluminium.
Profile kasetonowe z aluminium – główne zalety
Aluminiowe profile kasetonowe posiadają wiele zalet. Odporność na niszczące działanie czynników atmosferycznych umożliwiająca ich zastosowanie w aplikacjach zewnętrznych to dopiero początek. Profile aluminiowe są niezwykle lekkie, dzięki czemu nie obciążają dodatkowo konstrukcji, a wykonane na ich bazie kasetony reklamowe mogą być montowane na ścianach większości budynków. Doskonale sprawdzają się m.in. na konstrukcjach o ograniczonej nośności, co zdecydowanie poszerza zakres ich zastosowań umożliwiając wykorzystanie tego niezwykle prostego, a zarazem skutecznego nośnika reklamy praktycznie wszędzie. Trwałość i niewielka masa idą tutaj w parze z doskonałymi właściwościami plastycznymi profili, które można bez trudu kształtować tak, aby uzyskać pożądany efekt wizualny.
Jak już wcześniej wspomnieliśmy kasetony reklamowe mogą być jedno- lub dwustronne, z podświetleniem lub bez. Tę różnorodność kreacji reklamowych osiągamy dzięki szerokiemu wachlarzowi dostępnych profili umożliwiających tworzenie bardzo zróżnicowanych kasetonów do ekspozycji wewnątrz i na zewnątrz budynku. W asortymencie producenci profili kasetonowych posiadają systemy przeznaczone do:
- kasetonów jednostronnych,
- kasetonów dwustronnych,
- kasetonów jednostronnych podświetlanych,
- kasetonów dwustronnych podświetlanych.
Odpowiedni dobór profilu do realizowanej kreacji reklamowej gwarantuje wysoką estetykę produktu końcowego oraz jego trwałość.