Folia magnetyczna – często nazywana również elastycznym magnesem – stanowi podstawowy materiał magnetyczny. Składa się z proszku ferromagnetycznego oraz giętkiego, termoplastycznego materiału wiążącego. Jest ona elastyczna i łatwa w obróbce mechanicznej. Bardzo dobrze nadaje się do cięcia nożyczkami lub nożykiem introligatorskim, a także sztancowania. W zależności od wykończenia folia magnetyczna może wymagać zastosowania dodatkowych systemów mocowania. Na rynku dostępna jest również folia magnetyczna samoprzylepna.
Gdzie znajduje zastosowanie folia magnetyczna? Co wpływa na jej cenę?
Zastosowanie folii magnetycznej
Folie magnetyczne są powszechnie stosowane w branży reklamowej. Ich właściwości wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie wymagana jest częsta aktualizacja prezentowanych materiałów informacyjnych/promocyjnych. Ze względu na swoją elastyczność oraz silne przywieranie do powierzchni folia magnetyczna bardzo dobrze sprawdza się również na powierzchniach giętych. To czyni ją jednym z głównych nośników reklam umieszczanych na samochodach. Reklamy wykonane na podłożu z folii są łatwe w montażu i demontażu, a ich zastosowanie pozostaje bez wpływu na powierzchnię. Po usunięciu folia nie pozostawia po sobie żadnych śladów w postaci resztek kleju czy zarysowań.
Cena foli magnetycznej: Od czego zależy?
Folia magnetyczna to określenie donoszące się do szerokiej gamy produktów o zróżnicowanych parametrach fizycznych i wykończeniu. Na rynku dostępne są folie o szerokiej gamie zastosowań, takie jak:
- folie stosowane do produkcji reklam na potrzeby środków transportu,
- folie wykorzystywane do produkcji cenników i tablic informacyjnych,
- folie wykorzystywane do produkcji materiałów i gadżetów reklamowych,
- folie stosowane w produkcji materiałów dydaktycznych,
- samoprzylepne folie magnetyczne do różnych zastosowań.
To, ile będziemy musieli zapłacić za 1m2 folii magnetycznej zależy od:
- typu folii,
- grubości folii,
- szerokości rolki,
- wykończenia (np. plain, matt, gloss),
- dodatkowe powłoki (klej, wykończenie kolorowe PVC),
- sposób konfekcjonowania (rolka, arkusz).
Na cenę wpływa również obecność warstwy kleju, dzięki której do folii można z łatwością przymocować wyrób poligraficzny wykonany na innym podłożu, np. folii niemagnetycznej, papierze, itp. Obok rolek i arkuszy na rynku dostępna jest również folia magnetyczna w postaci naklejek, taśm i pasków. Cena tego typu wyrobów za 1m2 jest na ogół odpowiednio wyższa niż cena taśmy z rolki.